فرق کسب و کار با تجارت

۳ بازديد


کسب و کار و تجارت دو اصطلاح مرتبط اما مجزا هستند که اغلب به جای یکدیگر استفاده می شوند. با این حال، تفاوت های ظریفی بین این دو وجود دارد که درک آنها برای هر کسی که در دنیای تجارت فعالیت می کند، مهم است.

تجارت به مبادله کالاها و خدمات بین دو یا چند طرف اشاره دارد. این شامل هر نوع فعالیتی می شود که منجر به انتقال مالکیت کالا یا خدمات در ازای پول یا کالا یا خدمات دیگر شود. تجارت می تواند در سطح محلی، ملی یا بین المللی انجام شود.

کسب و کار به هر فعالیتی اطلاق می شود که با هدف کسب سود انجام شود. این می تواند شامل تجارت، اما همچنین شامل فعالیت های دیگری مانند تولید، ارائه خدمات یا حتی سرمایه گذاری باشد. یک کسب و کار می تواند یک شخص تنها، یک مشارکت، یک شرکت یا هر نوع ساختار سازمانی دیگری باشد. اگر می خواهید در کسب و کار خود موفق باشید می توانید از مشاورانی مانند تمدن پویا کمک و راهنمایی بگیرید.

به عبارت ساده تر، تجارت یک فعالیت است، در حالی که کسب و کار یک نهاد است. تجارت فعالیتی است که در آن کالاها یا خدمات مبادله می شوند، در حالی که کسب و کار سازمانی است که تجارت را انجام می دهد.
به طور مثال اگر در حوزه طلا مانند میلاد زر مشغول به فعالیت هستید باید بدانید که، تجارت به خرید و فروش شمش طلا، سکه و جواهرات اطلاق می شود، در حالی که کسب و کار طیف وسیع تری از فعالیت ها را شامل می شود، از استخراج طلا گرفته تا تولید جواهرات و ارائه خدمات مالی مرتبط با طلا.

 

در اینجا چند نمونه برای کمک به روشن تر شدن تفاوت آورده شده است:

  • اگر شما صاحب مغازه ای هستید که پیراهن می فروشید، در تجارت خرده فروشی پیراهن فعالیت می کنید. با این حال، شما همچنین صاحب یک کسب و کار هستید، که ممکن است یک مالکیت انفرادی، مشارکت یا شرکت باشد.
  • اگر برای یک شرکت کار می کنید که رایانه تولید می کند، در تجارت تولید رایانه فعالیت می کنید. با این حال، شما همچنین بخشی از یک کسب و کار بزرگتر هستید که ممکن است شامل بخش های تحقیق و توسعه، بازاریابی و فروش نیز باشد.
  • اگر سهام شرکتی را خریداری کنید، در تجارت خرید و فروش سهام فعالیت می کنید. با این حال، شما همچنین در مالکیت کسب و کاری که سهام آن را خریداری کرده اید، سهیم هستید.

در برخی موارد، تجارت و کسب و کار می توانند یکی باشند. به عنوان مثال، یک فریلنسر که خدمات خود را به مشتریان ارائه می دهد، هم در تجارت ارائه خدمات آزاد و هم در تجارت خود فعالیت می کند.

با این حال، در بیشتر موارد، تمایز بین تجارت و کسب و کار روشن است. درک این تفاوت مهم است زیرا می تواند بر نحوه ساختار، اداره و مالیات بر کسب و کار شما تأثیر بگذارد. اگر می خواهید مطالبی بیشتری بخواهید، می توانید کسب و کار تولیدی را مطالعه کنید.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.